onsdag 27 mars 2013

självbedrägeri

jag lurade mej själv igår! jag bestämde mej för att jag är frisk nog att städa villan. jag var så innerligt trött på stegring och långa händelselösa dagar, så jag tog på mig min städoutfit, vädrade villan rejält, dammade mattor, sopade och skurade.

det blidde för micket. idag är jag om möjligt ännu sjukare och ynkligare. som straff till mej själv ska jag vila hela dagen. det är möjligt att jag klär på mej. men troligtvis inte.

ÅH! jag har varit halvsjuk/sjuk så länge att jag har glömt bort hur det är att vara frisk. hur känns det att vara frisk? som att man orkar allt i hela världen? kan springa sju mil? huvudet väger inte extra mycket? ljud skrapar inte mot trumhinnan?

ja berätta för mej, för jag vet inte.

/hälsningar sjuklingen.  ja, jag tycker synd om mej själv! kanske jag äter ett påskägg. så sjuk är jag. *snyft snörvel*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar