lördag 23 mars 2013

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

10 saker jag tycker om:

- stunden innan det blir för hett i bastun.
- första klunken mjöd, om man har lyckats!
- att komma hem till föräldrarna och finna att alla sitter runt bordet och dricker kvällskakao.
- när någon förstår vad man menar bara på blicken.
- att hitta en ny vän och känna sig förälskad i vänskapen.
- en ny låt som får blodet att rusa snabbare.
- att köra bil på bra vägunderlag till den låten.
- stjärnklara nätter med bra sällskap!
- när min hund lägger huvudet i mitt knä.
- när jag är riktigt nere och någon köper choklad åt mej.



















9 saker jag tycker mindre om:

- att säga hejdå, när jag vet att det är en lång stund tills jag kan säga hej!
- när lilltån har frusit bort och känns som en sten i skon.
- att frysa överlag.
- torr hud. på mej själv. på andra. HUJ.
- klädångest som inte löser sig.
- att resa hem och vägen tycks bli längre och inte kortare.
- folksamlingar. bevara mej.
- gubbar som säger lilla vän.
- kluvna hårtoppar.

8 bloggar jag läser:

- niotillfem
- livet och helsingfors
- frenchcreme
- hanapee
- clara
- beauty department
- elsa
- killercolours

7 saker jag vill göra i framtiden:

- bo på en stor gård ute på landet!
- bo en stund i en jätte stor stad.
- få igång min bubbla och susa fram på små vägar.
- gifta mej med en härlig man.
- resa jorden runt!
- skriva en bok. JA HE VILL JAG FAKTISKT.
















6 saker jag är rädd för:

- åskan om jag är ensam
- att jag ska tappa kontrollen över bilen. (måste skärpa mej med whatsapp när jag kör. ej okej.)
- att förlora en till människa som står mej nära.
- att misslyckas!
- bli våldtagen.
- riktigt snygga människor.

5 platser jag tycker om att vara på:

- i sängen när jag är riktigt trött.
- i goda vänners sällskap!
- sommarstugan en varm sommardag.
- i fin natur!
- i en riktigt bra bokvärld.















4 ord som beskriver mej:

- lite tråkig tills man känner mej!
- spontan.
- bestämd.
- företagsam (om jag vill)

3 saker jag ser framemot:

- Filippinerna!
- att komma hem från Filippinerna!
- 28.3, godisdag!

2 bra filmer:

- Into the wild
- Cloud Atlas

1 bra låt:

-

det finns tusen bra låtar. men den här gillar jag just nu.

1 kommentar: